Currículum

Maria Andreu Sabaté
Psicòloga

Sóc Llicenciada en Psicologia per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i Psicòloga Col·legiada 15.491 (COPC) amb reconeixement sanitari. Sóc especialista en Psicoteràpia (Certificat Europsy de l’European Federation of Psychologists’ Associations, EFPA) i treballo com a psicoterapeuta des del 2008. També he treballat durant 4 anys en un centre especialitzat en trastorns de la conducta alimentària com a terapeuta grupal i individual. M’he format en Anàlisi transaccional integratiu i en Psicoteràpia integrativa al Centre d’Entrenament per a psicoterapeutes CEP Eric Berne de Barcelona, i en el Nivell 1 de Formació en el tractament del trauma amb l’Institut de Psicoterapia Sensorio-motor.

M’he format en Anàlisi transaccional integratiu i en Psicoteràpia integrativa al Centre d’Entrenament per a psicoterapeutes CEP Eric Berne de Barcelona, i en el Nivell 1 de Formació en el tractament del trauma amb l’Institut de Psicoterapia Sensorio-motor.

EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL:

Psicoterapeuta infanto-juvenil i d’adults. Octubre 2008-Actualitat. Balquena Psicologia Clínica, SL (Palau-solità i Plegamans).
Avaluació, diagnòstic i intervenció psicoterapèutica en població infanto-juvenil i amb adults. Coordinacions i el·laboració d’informes de diagnòstic i seguiment.

Psicoterapeuta individual i de grups amb pacients amb trastorns de la conducta alimentària (TCA).
Maig 2014-Maig 2018.
Centre ABB-ITA (Barcelona).
Psicoteràpia individual i grupal (tant en la modalitat de teràpia individual en grup, com teràpia de grup) amb pacients amb TCA. Conducció de teràpies de grup familiars. Docent en tallers dirigits a les famílies dels pacients, amb continguts de psicoeducació sobre el TCA i les diferents fases de la intervenció, educació emocional i estils de parentatge per a la millora de les relacions entre pares i fills.

Psicòloga infanto-juvenil. Octubre 2008- Juliol 2015. Centre Logos (Rubí).
Reeducacions psicopedagògiques pel tractament de trastorns d’aprenentatge i intervencions psicoterapèutiques individuals. Intervenció amb els pares per a la millora de l’adhesió al tractament i per poder millorar la simptomatologia mitjançant els canvis a nivell familiar (estil de comunicació, potenciar una vinculació més segura, etc.).

FORMACIÓ:

Curs sobre els Trastorns dels aprenentatges, de la conducta i afectius. Març-Juny 2019 (60h). Integratek-Hospital St. Joan de Déu. Revisió del diagnòstic, comorbilitats, perfil neuro-cognitiu i intervenció en els principals trastorns d’aprenentatge (dislèxia, TEL, discalculia, TDAH, TEA) per la Unitat de trastorns d’aprenentatge de l’Hospital St. Joan de Déu.

Formació teòrico-vivencial en Psicoterapia relacional Integrativa amb el Dr. Richard G. Erskine (180 hores en tallers anuals de 5 dies, de 30h cada un), 2013-2019 (excepte 2018). Tallers de psicoteràpia individual en grup i discusions teòriques posteriors dels treballs de psicoteràpia realitzats. Temàtiques tractades: el trauma acumulatiu (del vincle) i trauma agut, mètodes de la Psicoteràpia integrativa, Mecanismes de defensa, etapes del desenvolupament psico-afectiu i com s’expressen en la teràpia que s’ha realitzat, manifestacions somàtiques, cognitives, emocionals. Anàlisi estructural i Anàlisi de les transaccions a la teràpia, treball amb l’Estat del Jo Nen (l’autogenerat, treball regressiu, etapes evolutives) i amb l’Estat del Jo Pare (diàleg intern, introjecte, etc.). Treball amb l’Estat del Jo Adult (consciència de la funció de les creences de guió, dels mecanismes de defensa que els mantenen, contractes de canvi). El Sistema de guió i les funcions d’homesotasi psicològica de les defenses, etc.

Màster per a psicoterapeutes en Anàlisi Transaccional. 2009-2013 (625 h). Centre d’Entrenament per a psicoterapeutes Eric Berne (CEP Eric Berne, Barcelona). Formació com a psicoterapeuta dins del model de l’Anàlisi Transaccional (AT) relacionalintegratiu, que inclou formació teòrica, vivencial, treball personal formatiu i pràctica professional supervisada, aprofundint en el model teòric, filosòfic i en les tècniques d’intervenció de l’AT, tant en psicoteràpia individual com grupal.
Formació en Psicologia evolutiva i aprofundiment en Psicopatologia des d’un model psicoanalític europeu i des de l’AT. Descripció dels mecanismes del desenvolupament psicoafectiu des d’un punt de vista dinàmic i intraspíquic, i en les fixacions, regressions, estructures de base i mecanismes de defensa. Formació en dinàmiques de grup, transmissió transgeneracional i tractament grupal.
Nivell 1 de Formació en Tractament del Trauma, Desembre 2012- Abril 2013 (80 h).
Sensoriomotor Psychotherapy Institute, Barcelona.
Formació teòrico-pràctica en el tractament del trauma agut i acumulatiu, en els mecanismes fisiològics i estructures cerebrals implicades en el trauma, en la observació de les seves manifestacions somatico-sensorials, emocionals i cognitives, i en les intervencions psicoterapèutiques a nivell somato-sensorial per afavorir-ne el re-processament.

Llicenciatura en Psicologia, 2000-2006. Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).

Practicum en el CDIAP (Centre de desenvolupament infantil i atenció precoç) de Mollet del Vallès. Curs 2005-06.

PARTICIPACIÓ EN CONGRESSOS:

Vilardell Vilardell, A. i Andreu Sabaté, M. Teoría de la Mentalización en clave de Análisis Transaccional ilustrada desde la psicoterapia infanto-juvenil (2014). Presentació en format Póster en el IX Congreso de la Asociación de profesionales de psicología humanista y Análisis transaccional (APPHAT). Barcelona, 24-26 d’Octubre del 2014.

Esteban Barea, J., Fernández Ruiz, C. i Andreu Sabaté, M. La experiencia somática: el cuarto elemento en la integración (2014). Presentació en format Taller en el IX Congreso de la Asociación de Profesionales de Psicología Humanista y Análisis Transaccional (APPHAT). Barcelona, 24-26 d’Octubre del 2014.

TRADUCCIÓ D’ARTICLES:

Erskine, R. Proceso relacional de grupo: desarrollos en el modelo de Análisis Transaccional de Psicoterapia de grupo. Traducción de: Maria Andreu Sabaté. Revisión: José M. Martínez y Ángela Pérez Burgos. Este artículo apareció publicado por primera vez en Transactional Analysis Journal, Vol. 43, No. 4, pp. 262-275, October 2013, Transactional Analysis Journal, 43, (4), 262- 275, October 2013.

Hawkes, L. Contigo y conmigo en mente: mentalización y Análisis transaccional. Este artículo apareció publicado por primera vez en Transactional Analysis Journal, Vol.41, No.3, 230-240, July 2011.